İnstagram Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Instagram Nedir? 

Instagram, sosyal medya üzerinde ücretsiz olarak fotoğraf ve video paylaşma uygulamasıdır. 2010 yılı Ekim ayında kurulduğunda, kullanıcılarına çektikleri bir fotoğraf üzerinde dijital filtre kullanma ve bu fotoğrafı Instagram’ın da dâhil olduğu sosyal medya servisleri ile paylaşma imkânı tanımıştır. 

İlk çıkış amacı sadece fotoğraf paylaşmak olan Instagram, şu anda 1 milyarın üzerinde kayıtlı kullanıcısı ile tamamen fenomen bir uygulama haline gelmiştir. Sadece fotoğraf paylaşmanın dışında Instagram üzerinden mesaj gönderip, alabilirsiniz. Söylenen o ki, Instagram üzerindeki mesajlaşma boyutunun Whatsapp mesajlaşmalarına yakın olduğudur. Birçok kişi Instagram’ın Facebook tarafından icat edildiğini düşünse de durum öyle değildir. Instagram, 2010 yılında Kevin Systrom ve Mike Krieger tarafından geliştirilmiştir. 2012 yılında kurucusu Mark Zuckerberg’in yoğun uğraşları sonucu Facebook tarafından satın alındı. 

Instagram’ın kelime anlamı, İngilizcedeki “Instant” ve “Telegram” kelimelerinin birleşimi ile oluşur. Eskiden kameralar, Instant yani anlık çekim olarak pazarlanırdı ve insanlar fotoğrafları birbirlerine Telegram, yani Türkçe ’deki telgraf olarak gönderirlerdi. İsmin esinlenmesi de buradan gelmektedir. 

Pek çoğumuz artık Instagram bağımlısı durumuna geldik. Bir kısmımız ise henüz bu dünyaya adımını atmış değil. Ancak herkes için Instagram’ın yararlarını ve zararlarını bilmek önemli. 

Instagram’ın Özellikleri 

Fotoğraf Paylaşımı: Instagram filtrelerini kullanarak takipçileriniz ile dilediğiniz fotoğrafı anlık olarak paylaşabilirsiniz. 

Direkt Mesaj: Instagram üzerinden dilediğiniz kişilerle özel olarak anlık mesajlaşabilirsiniz. 

Canlı Yayın: 1 saate kadar sınırlı olan sürede, canlı yayın açabilir ve takipçileriniz ile anlık olarak etkileşime geçebilirsiniz. 

Hikâyeler (Stories): 24 saat süreli fotoğraflar ve 15 saniye ile sınırlı (bir hikâye için) fotoğraflar ve videolar paylaşabilirsiniz. Hikâyelerinizi ilgili çekici hale getirmek için yer bildirimi, gif, etiket, emoji ya da yazı ekleyebilirsiniz. 

Etiket # (Hastag): Instagram’da etiketleri kullanarak ilgi alanınıza uygun paylaşımları görebilirsiniz. Ayrıca paylaşımlarınıza etiket ekleyerek (maksimum 30 adet) sizi takip etmeyen Instagram kullanıcılarının paylaşımlarınızı görmelerini sağlayabilirsiniz. 

Instagram’da Popüler Olma 

Instagram üzerinde popüler olmak için atmanız gereken ilk adımlar sırası ile aşağıdaki gibi olmalıdır. 

– İster kişisel isterseniz de bir işletme profiline sahip olun, Instagram üzerinde mutlaka aktif olmanız gereklidir. Kişisel profillerde günlük en az 1-2 adet, işletme profillerinde ise 2-4 adet arasında paylaşım yapabilirsiniz. Ancak bu paylaşımlarda kullanacağınız fotoğrafların yüksek çözünürlüklü, yani görüntü kalitesinin iyi olmasına dikkat etmelisiniz. – Kullanıcıların en yoğun olduğu saatlere dikkat etmek oldukça önemlidir. Uzun zamandır yapılan analizlere göre öğle saatlerinde 12:00 – 15:00 arası ve akşam 21:00 – 00:00 arası yoğunluğun en fazla olduğu saat dilimi olarak belirlendi. Bu zaman dilimleri arasında paylaşım yapmayı deneyebilir ve geri dönüşler almaya başlayabilirsiniz. 

Not: Bu zaman aralıklarını kendi tecrübelerinize göre de değiştirebilirsiniz. 

– Özellikle kişisel profiller başta olmak üzere paylaşım yapacağınız fotoğrafları Instagram uygulama kamerası üzerinden çekmektense, telefon kamerası üzerinden çekerek ardından fotoğraf ya da video yüklemesi yapınız. Yükleme esnasında Instagram filtrelerini kullanabilirsiniz. Bu size daha iyi bir kalitede fotoğraf ya da video içeriği sunacaktır. Ayrıca klasik resimler ya da videolar çekmek yerine, ters açıdan çekeceğiniz fotoğraf ya da videolar takipçilerinizde daha farklı bir merak uyandıracaktır. Bu sayede takipçilerinizin profilinizde daha fazla kalmalarını sağlayarak, diğer paylaşımlarınıza da göz atmalarını ve etkileşime geçmelerini sağlamış olursunuz. 

– Her gün aynı şeyleri paylaşmaktan kaçınmalısınız. Örneğin, kahve seviyorsunuz diye her gün kahve fotoğrafı ya da bisiklete biniyorsunuz diye sürekli bisiklet ile ilgili paylaşımlar yapmak sizi takip edenlerin canını sıkabilir ki bu takip bırakma seviyelerine kadar ilerleyebilir. 

– Instagram üzerinde popüler olma yolunda en önemli kriterlerden biride şahsınıza münhasır, yani kendinizin olduğu profil resimleridir. İşletme profilleri içinse bu durum kurumsal logo ya da sayfa içeriğine uygun bir biçimde olmalıdır. Örnek verecek olursak bilgi sayfaları için bir kitap yada büyüteç benzeri resimler, mizah sayfaları içinse karikatür ya da sayfa farklı yazı karakterler ile yazılmış sayfa isminin yer aldığı bir profil fotoğrafı belirlenmelidir. Şayet bir butik, ayakkabı ya da bijuteri olarak bir profile sahip iseniz, yine kurumsal logonuzu kullanabilir veya en can alıcı ürününüzü profil resmi olarak değerlendirebilirsiniz. 

– Paylaşımlarınızda fotoğraf veya video altına mutlaka etiket # (hastag) kullanın. Ancak bu etiketleri kullanırken son derece dikkatli olmanız gerekmekte. Çünkü abartı olarak kullanabileceğiniz bu etiketler profilinizin spam (geçici ya da kalıcı engel) ile karşılaşmasına sebep olabilir. Dikkat etmeniz gereken noktalar, 

Kullanacağınız etiketin paylaştığınız fotoğraf ile aynı içeriğe sahip olmasına özen gösterin. Örneğin, doğa ya da manzara fotoğrafının altına ekleyebileceğiniz etiketler #manzara #doğa #yaşam #tabiat #gezi #gezmek gibi etiketler olmalıdır. Bunların yerine paylaşmış olduğunuz manzara fotoğrafının altına #komedi #komik #mizah gibi etiketler kullanır iseniz, arama kısmında bu etiketlere uygun olmayan bir fotoğraf paylaşmış olduğunuz için başta kullanıcılar olmak üzere Instagram Yapay Zekâ sistemi de sizi otomatik olarak listeden ya da önerilen hesaplarda çıkartacaktır. (Yukarıda belirtilen spam örneği) 

Etiket kullanır iken dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta ise kaç adet etiket kullanacağınızdır. Instagram limitleri dâhilinde maksimum 30 adet etiket sınırlaması vardır ancak sizin burada kullanmanız gereken maksimum etiket sayısı 5’i geçmemelidir. 5 adet etiket bir fotoğraf için gayet yeterli olmak ile birlikte 5 ve daha fazla etiket kullanımları, yine hesabınız için tehlikeli olabilir. 

– Kişisel profiller üzerinde popüler olmanın ince ipuçlarından biri de sevgili dostlarımız hayvanlara olan sevgimizi göstermek. Bu durumda sevimli bir kedi ya da köpek resmi tam sizin ihtiyacınız olan şey. Özellikle kedi fotoğraflarına ilginin daha fazla olduğunu belirtmek ile birlikte bir kedi resminin altına #kedi #cat #cats etiketleri kullanmanız, başta fotoğrafınız olmak üzere hesabınıza olan ilgiyi arttıracaktır. Dipnot: Evcil hayvan satın almayın, sahiplenin! Bunu işletme profillerinde de 10 paylaşımda bir olmak üzere, “Biraz gülümseyelim!” şeklinde deneyebilirsiniz. İlginin biraz daha fazla olduğunu göreceksiniz. 

– Adımlarımıza sağlam bir şekilde devam ederken, görgüsüzlüğe hiç gerek olmadığının altını hemen çiziyoruz. Yiyecek – içecek gibi resimlerden kaçmaya özen gösterin. 

Instagram ilk yıllarında o kadar çok yiyecek – içecek paylaşımları yapıldı ki, ortalık adet bir lokanta ya da bir gece kulübü havasında idi. Ve artık, kullanıcılar bundan fazlası ile sıkıldı. Bunun yerine illa ki bir şey paylaşmam gerek diyorsanız bir yazar ya da şairden örneklemeler yaparak biraz daha elit olduğunuzu karşı tarafa hissettirin. 

– Paylaşılan fotoğraflarda en çok ilgiyi pastel tonlarda renklerin çektiğini unutmayalım. Buna en güzel örneklerden biri de kırmızıdır. Yapılan incelemelerde kırmızı içerik ya da tonlarda paylaşılan fotoğrafların gösterim oranının, diğer fotoğraflara nazaran biraz daha fazla olduğu belirlenmiştir. 

Instagram Limitleri 

Instagram kullanımız boyunca kullanıcıları takip edebilir, fotoğraflar beğenip yorum atabilirsiniz. Elbette bunların belirli başlı limitleri mevcuttur. 

– Instagram üzerinde bir hesap en fazla 7500 kişiyi takip edebilir. Yani profilinizden en fazla 7500 kişiyi takip edebilirsiniz. Bu limitin en baş sebeplerinden biri ise spam hesapları önlemek amaçlı bir güvenlik ilkesidir. Aynı zamanda takip etme işlemi için de periyodik bir zaman sıralaması mevcuttur. Bir saat içerisinde en fazla 160 kişiyi takip edebilirsiniz. Bu limitleri zorlamanız dâhilinde öncelikli olarak bir uyarı ile karşılaşır ve daha da fazla ısrarcı olursanız 1 ile 15 gün arasında hesabınızda yapabileceğiniz işlemlerin kısıtlanmasına neden olabilirsiniz. 

– Beğeni tarafına geldiğimizde ise bir saat içerisinde yapabileceğiniz maksimum beğeni sayısı 300 ile sınırlandırılmıştır. Yine bu limitleri aşmanız durumunda 1 ile 15 gün arasında hesabınızda yapabileceğiniz işlemlerin kısıtlanmasına neden olabilirsiniz. 

– Instagram yorum kısmında ise bir saat içerisinde ne fazla 200 adet yorum işlemi yapabiliyorsunuz. Ve bir yorum uzunluğu 2200 karakter ile sınırlıdır. 

– Etiket # (Hastag) limiti olarak maksimum 30 adet etiket ekleyebileceğinizi daha önce sizlere belirtmiştik. Tekrar hatırlatacak olursak, “Instagram limitleri dâhilinde maksimum 30 adet etiket sınırlaması vardır ancak sizin burada kullanmanız gereken maksimum etiket sayısı 5’i geçmemelidir. 

– Instagram kullanıcı adınız maksimum 30 karakter sınırında olmalıdır. 

– Instagram profil (biyografi) bilgileriniz içinse maksimum 150 karakter uzunluğunda açıklama girebilirsiniz. Aynı zamanda dilerseniz bu kısma var ise farklı profillerinizin isimlerini de yazarak, direk olarak yönlendirme yapabilirsiniz. 

Instagram Algoritması 

Paylaşım yapmış olduğunuz gönderiler, Instagram tarafından ilk etapta belirli bir kitleye gösterilmektedir. Genel olarak baktığımızda bu kitle, sizi takip edenlerin %5 ile %12 aralığında bir kitleye denk gelmektedir. Bu kitle, kendi aralarında etkileşime girenler ve rastgele kullanıcılar olarak adlandırabilir. Örnek verecek olursak sizi takip eden A ve B kullanıcıları var. Paylaşımınızın bu kullanıcılara görünme olasılığı oldukça yüksektir. Ancak hiç bir arkadaşınızı ya da sizi takip etmeyen C kullanıcısına, gönderinizin görünme olasılığı oldukça düşüktür. 

Önemli noktalardan biri ise, ortalama 1 saat içerisinde paylaşmış olduğunuz gönderinin etkileşim / kaydetme oranı. Çünkü Instagram’ın algoritmik hesaplaması, yukarıda belirtilen %5 – %12 ‘lik kullanıcı diliminin bu yapmış olduğu işlemler. Takipçileriniz video ya da fotoğraf gönderilerinizden hangilerine daha çok etkileşim sağlıyor ise, Instagram bunu kayıt altında tutuyor. Ve bu etkileşimlere göre kategorilendirme yapıyor. 

Instagram Ana Sayfa 

Paylaşımlarınızda etkişelim yapan hesapların takipçileri de sizi takip ediyorsa, ilk 1 saatin sonrasında gönderileriniz bu hesaplara da gösterilir. Aslında bu işlem 1 saat sonrasında değil, ilk 1 saat içerisinde oluşmaktadır. Bu hesaplamaya göre 1. saat sonrasında diğer hesaplara da gönderileriniz görünrülenmeye başlayacaktır. Özetlemek gerekir ise, gönderilerinizde ana sayfada altta kalmamak için gönderileriniz ne kadar fazla etkileşim alırsa, üst kısımda kalma oranınız o kadar fazla artacaktır. 

Bir diğer durum ise, sizin takip eden takipçileriniz ve onları takip eden kişilerin ilgi alanları. A kullanıcısı araba ile ilgili fotoğraflar beğeniyorsa ve sizin gönderiniz araba ile ilgili ise, sizin paylaşımınızın o kullanıcının ana sayfasında en üstte yer alacaktır. 

Yaptığınız paylaşımın saatinde, daha önce o saatte aktif olan hesapların sizin paylaşımınızı görme şansı daha çok. A kullanıcısı her gün 08:00′ de aktif. B kullanıcının ise aktif olduğu saatler karışık. 08:00 ‘de yapılan paylaşım ilk olarak A kullanıcısına gösterilmesi olağandır. Seçenek çoğalınca oranlar da küçülüyor haliyle. Örneğin çok takipçili bir hesapsınız. A ve B kullanıcısı sizi ve bir çok fazla takipçili hesapları takip ediyor. Burada sizi takip eden ortak hesapların etkileşimi devreye giriyor. Bu ortak hesaplar arasında, sizin paylaşımlarınız daha çok DM yoluyla gönderiliyorsa, yorumlarda A, B’yi etiketliyorsa, ikisi de kaydediyorsa, rakiplerinizin önüne geçme şansınız artacaktır. 

Diğer konu, yapılan yorumlar organik dahi olsa spam veya hiç olmamış gibi görebiliyor. Sebebi ise kasıtlı bir şekilde etkileşim alan kullanıcılar. Burada önemli olan 1-2 kelimelik yorumlardan kaçınılması. Etkileşim olarak sayılabilmesi için 3-4 kelimeli emojili bir yorum olması gerekebilir. Eğer arka arkaya paylaşım yaptıysanız instagram, birer birer gösterecektir. Yani arka arkaya değil. Çünkü sizden farklı hesapların paylaşımlarını göstermeye özen gösteriyor. 

Instagram Keşfet 

Instagram Keşfete Düşme İle İlgili Detaylı Bilgilendirme İlerleyen Sayfalarda Detaylı Olarak Paylaşılmıştır. 

Instagram keşfete düşme konusunda bir sürü yöntemler denenmiş, programlar yapılmıştır. Ve oldukça merak edilen bir durumdur. 

Keşfete düşmemizi etkileyen faktörler; 

– Az önce de anlattığımız gibi ana prensip iki hesap arasındaki ilişki. A ve B kullanıcılarının sizin hesabınızdaki yaptığı işlemler baz alınır. Örneğin A , B, C yakın arkadaşlar. Birbirlerini hep beğeniyorlar, kendi aralarında grupları da var. Şimdi A ve B sizin bir paylaşımımızı beğenirse, kaydederse, DM yoluyla birilerine atarsa bu paylaşımın C kullanıcısının keşfetine düşme olasılığı çok yüksek. 

– Diğer etkenlerden biri ise daha önce beğendiğiniz gönderiler. Araba görseli beğeniyorsanız Instagram bunu anlar ve sizin keşfetinizde araba ile ilgili paylaşımlar gösterir. Yeni bir hesap olduğunuzu düşünelim. Hiçbir hesap takip etmemiş ve konumuz da kapalı. Keşfet sayfanız tamamen karışıktır. Instagram hakkınızda hiçbir şey bilmiyordur. İlk olarak sizden hesaplar takip etmenizi ister, konumunuzu ister ki size, işinize yarayacak paylaşımlar gösterebilsin. Konum verirseniz konumunuzda yapılan paylaşımları keşfetinizde görebilirsiniz. Zaten keşfetteki herhangi bir gönderiye tıkladığınızda altta küçük bir yazı çıkmakta. “Kaydettiğiniz fotoğraflara göre” , “Beğendiğiniz fotoğraflara göre” gibi. Instagram bu konuda net bilgiyi bize zaten veriyor. 

Instagram Öneriler 

Burası da yine arkadaşlarınız ile ilgili bir durum. Örneğin yeni bir sınıfa girdiniz ve birilerini Instagram üzerinden takip ettiniz. Takip etmediğiniz arkadaşlarınız önerilerde veya keşfette gözükecektir. Çünkü onlar kendi aralarında zaten takipleşiyor ve etkileşim kuruyorlardı. Örneğin A hesabı B hesabını takip etti. Daha sonra siz de C hesabını takip ettiniz. Öneriler kısmında B hesabını görebilme şansınız var. 

Instagram Hikaye 

İnstagram hikaye sıralaması üzerine hiçbir net kaynak veya deneyimlerini paylaşan yok. 

Instagram Yorum 

Yorumların keşfete etkisi şu şekilde söylenebilir. Bazı kelimeler veya emojiler artık etkileşimden sayılmıyor. Bunun sebebi ortak grup oluşturarak kasıtlı şekilde birbirleriyle yorumlaşan kullanıcılar. Instagram bu kullanıcıların önüne geçmek için sadece emoji içeren, 1-2 kelimelik yorumları artık görmüyor. Dolayısıyla yapılacak yorumlar ,emojinin yanında kelime, minimum 4-5 kelime, veya klişe olmayan kelimeler içerirse bizim için mükemmel. Instagram sıralama algoritması veya keşfet için bunu kayıt altına alacaktır. 

Instagram Keşfete Çıkmak 

Instagram keşfete çıkmak için bir çok yol izleniyor. Özellikle düşük takipçili hesaplar birbirleriyle beğeni, kaydetme, yorumlaşma işlemleri gibi. Bu taktik elbetteki her zaman işe yaramayabilir. Bu taktikleri biraz da nasıl ve ne şekilde yapacağımıza dikkat etmeniz gerekiyor. Örneğin paylaşımdan hemen sonra harekete geçmek gibi. Şimdi size biraz algoritmadan bahsedelim. 

Instagram algoritması artık insanlara ilgili paylaşımları gösteriyor. Her kullanıcıya özel keşfet bölümü için o kullanıcıyı test ediyor. O kullanıcının beğendiklerini, yorum attıklarını, kaydettiklerini keşfete çıkartıyor. Paylaşımların ne ile alakalı olduğunu anlayabiliyor. Beğendiği hesapların etkileşimlerini takip ediyor ve bu etkenlere göre keşfet ekranını düzenliyor. Şimdi bu algoritmalara göre nasıl bir yol izlememiz gerekiyor hemen başlayalım. 

İçeriklerinize Özen Gösterin 

Her ne kategoride paylaşım yapıyorsanız yapın, içerikleriniz kaliteli, dikkat çekici ve insanları yönlendirmeli. Yönlendirmeden kasıt, paylaştırmalı. Paylaşımı görecek kişi arkadaşlarına göndermek veya yorumda etiketlemek istesin. Böylelikle keşfete düşmekten çok yeni takipçi alma şansınız da artacak. İster mizah ister işletme sayfası olsun , dikkat çekici ve özgün içerikler paylaşmaya özen gösterin. 

Biraz Süsleme Yapın 

Instagram keşfette insanların ilgi alanlarına göre paylaşımlar gösteriliyor. Çünkü instagram paylaşımların ne ile alakalı olduğunu anlayabiliyor. Örneğin köpek fotoğrafları beğenen birisinin keşfette köpek paylaşımlarını görmesi gibi. Dolayısıyla içeriklerinize bu tür görseller ekleyebilirsiniz. Böylelikle köpek resimlerini beğenen kullanıcılarda sizin paylaşımınızı görebilir. 

Açıklama Yapmaktan Kaçınmayın 

Yapacağımız paylaşımın açıklamasını boş bırakmamaya özen göstermelisiniz. İçeriğin ne ile ilgili olduğunu açıklamaya yazmalısınız. Ancak ve ancak instagram keşfete çıkmak için açıklama kısmına etiket yazmıyoruz. Detaylara aşağıda birlikte bakalım. 

Etkiket Kullanımına Dikkat 

Yazacağımız etiketleri açıklama kısmına değil de yorum kısmına yazacağız. Bu denenmiş bir yöntemdir ve etkileşimi oldukça arttırmaktadır. Açıklama kısmına yazdığımız etiketleri instagram artık spam sayabiliyor. Yorum kısmına tamamen içerik ile alakalı etiketleri eklemeyi tercih etmelisiniz. Fakat etiket sayısını 3-5 ile sınırlı tutun. (Etiket paylaşımı ile ilgili detaylı bilgiyi, yukarıdaki sayfalarda belirtmiştik.) Fazlası sizin için bir yarar sağlamaz. İlerleyen dönemlerde hesabınız için erişim sıkıntısı çekebilirsiniz. Etiket konusunda sizlere püf noktalardan biri ise, içeriğiniz ile alakalı etiket sayfasına girin ve başlıca gönderileri inceleyin. O gönderilere benzer içerik hazırlamaya özen gösterin. Böylelikle işiniz daha kolay olacaktır ve İnstagram etiket kullanımı fazlasıyla önemlidir.

Konum Eklemek 

Instagram üzerinde keşfette yer alan gönderilerin bazılarında konum var. Bunlarda genellikle yemek, doğa, gezi sayfalarında oluyor. Eğer konum eklenmesi gereken bir tür de hesabınız var ise kesinlikle eklemelisiniz. 

Zamanlamayı İyi Ayarlayın 

Instagram’da en iyi paylaşım zamanları sabah 07:00-09:00 arası, öğlen 11:00-14:00 arası, akşam ise 17:00-19:00 olarak istatistik firmaları tarafından belirlenmiştir. Bunların mantıklı açıklaması elbette var. Sabahları işe giderken arabada yolda canımız sıkılıyor ve instagrama bakıyoruz. Öğle aralarında çalışanlar genellikle zaman geçirmek için instagrama girerler. Akşamları ise iş ve okul bitiminden sonra instagram aktif olmaya başlar. Fakat derinlere inmek istiyorsak şöyle analiz edebiliriz. Paylaşacağınız içerik ile alakalı içerikleri araştırın. Örneğin araba hesabınız var ise, diğer araba ile ilgili hesapların hangi saatte paylaşım yaptığını inceleyin. Alakalı etiketleri de inceleyerek, araba severlerin en aktif olduğu zamanı bulabilirsiniz. Böylelikle alabileceğiniz en yüksek verimi alabilirsiniz. Ek olarak hesabınızı işletme hesabına geçirirseniz, takipçilerinizin hangi günlerde ve saatlerde aktif olduğunu görebilirsiniz. 

Kaydettirmeye Çalışın 

Düşünün ki siz instagramda gezerken bir içerik gördünüz ve kaydettiniz. Acaba neden? İçeriğe daha sonra bakmak için kaydetme ihtimaliniz oldukça yüksek. Dolayısıyla öyle bir içerik paylaşın ki insanlar bunu kaydetsin ve sizinde keşfete çıkma ihtimaliniz artsın. Bunun için dost sayfalar ile grup kurabilir, paylaşım esnasında birbirinizin içeriklerini kaydedebilirsiniz. 

Yorumlaşmayı Dikkatli Yapın 

Eğer diğer sayfalar ile karşılıklı yorumlaşıyorsanız, dikkat etmeniz gerekenler var. Instagram artık emojili, 1-2 kelimelik yorumları spam olarak algılıyor, hiç görmüyor bile. O yüzden yapacağınız yorumların 3-4 kelimeli ve emojili olmasına dikkat edin. 

İçeriğiniz Paylaşılsın 

Kullanıcılar, içeriğinizi mesaj olarak arkadaşlarına atabilsin. Arkadaşlarının görmesi için yorum olarak onları etiketlesinler. Bunu ister kaliteli bir içerik ile doğal olarak, isterseniz onları yönlendirerek yapabilirsiniz. Örneğin yemek paylaşımlarında “arkadaşını etiketle borcu olsun” çağrışımı çok yaygın. Ya da bir karakter paylaşımında “aynı sen dediğin arkadaşını etiketle” gibi. Bu tarz yönlendirici mesajlar insanlarda zorunluluk hissi yaratabilir. Böylelikle daha kolay büyümenizi sağlayabilirsiniz. 

Videolar Çok Önemli 

Video içeriklerin keşfete çıkma ihtimali bir hayli yüksek. Instagram videolu içeriklere oldukça önem veriyor. Özellikle yeni gelen IG TV bölümü ile sayfanıza fark katabilirsiniz. Uzun süreli videoları IG TV’de paylaşarak instagramın gözüne girmeyi başarabilirsiniz. Tabi ki de kaydırmalı post özelliğini de kullanmak şansımızı arttıracaktır. 

Paylaşımdan Sonra Neler Oluyor? 

Şöyle açıklayalım. Paylaşım yaptığınız andan itibaren instagram içeriğinizi gözetliyor. İlk bir saat içinde yapılan etkileşimler çok önemli. İlk saatte yapılan etkileşimlere göre, diğer saatlerde daha çok kullanıcıya gösteriliyor. Eskiden paylaşımları sırayla her hesap görebilirdi. Artık ilgi alanına gösteriliyor. Örneğin İnstagrama ara sıra giren bir kullanıcı, ana sayfasında hep yüksek takipçili hesapların paylaşımlarını görür. Eğer hep aktif bir kullanıcı olsaydı, diğer hesaplarında gönderilerini görebilirdi. 

Son olarak, 

Hesabınızda değişiklik yapmayın. Kullanıcı adı, hesap adı gibi temel bilgileri emin olduktan sonra paylaşım yapmaya başlayın. Tüm her şeyin rayına oturması lazım, verilen emeğin hakkını almanız kaçınılmaz sonuçtur…

İnstagram Hakkında Bilinmesi Gerekenler” üzerine 3 yorum

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s